GST & Tax Talk With Jerry Rizal

oleh Team Richworks pada 16 June 2017

Percukaian dan GST, nama yang pasti digeruni oleh mereka terutamanya yang bergelar usahawan. Tapi bukan usahawan saja yang boleh dikejar oleh Pihak yang berwajib! Anda, yang bekerja, sendiri atau digaji, pasti perlu bayar cukai jika anda cukup syarat.

Anda bos syarikat? Perlu. Anda kuli? Perlu juga. Anda berniaga online? Ada pendapatan? Perlu juga. Asalkan cukup syarat. Anda usahawan enterprise?

“Tapi aku perasan macam sendu perniagaan aku, tak payah lah bayar cukai! Rugi!”

Salah! Anda sendu tersedu atau jualan laju, mesti lunaskan cukai bila cukup masa. Anda, lagi-lagi yang memiliki syarikat sendiri, pembayaran cukai mampu tolong anda bina profil syarikat! Lagi konsisten anda bayar, lagi cantik profil anda di mata bank.

GST. Baru dengar dah pening? Mudah saja sebenarnya. Jualan RM500 ribu ke atas anda wajib daftar GST. Dan GST bukan anda yang bayar sebetulnya. Habis tu siapa yang bayar? Nak tahu? Baca emel ini sampai habis.

Selalu nampak pihak berwajib cekup orang sana sini sebab elak cukai dan GST? Ingat, mereka sedang memburu dengan sangat aktif sesiapa jua yang mahu melepaskan diri daripada pembayaran cukai dan GST. Jangan biarkan diri anda diselubungi gelisah dan tak keruan.

Kami undang anda untuk hadir ke Hari Terbuka Richworks pada 21 Jun ini di Wisma Richworks di Seksyen 13 Shah Alam dan dengarkan perkongsian mengenai percukaian dan GST bersama Tn Hj Jerry Rizal secara PERCUMA!

Ya Percuma!

Sesiapa pun adalah dialu-alukan untuk hadir dan bersama-sama faham ilmu tentang percukaian dan GST.

Ada satu lagi hal yang ingin kami kongsi. Jika anda terlepas menonton Live Tn Jerry mengenai percukaian dan GST tadi, anda boleh menontonnya kembali sini.

Terlalu banyak informasi penting tentang percukaian dan GST yang boleh anda kaut daripada Live ini tadi.

Kami saran anda tonton video ini sekarang kerana lebih baik anda beringat daripada tiba-tiba terkena! Pihak berwajib tak mengenal siapa anda. Mereka hanya menjalankan tugas. Berwaspada dan sediakan payung sebelum hujan!

Selamat menonton dan kami tunggu anda di Hari Terbuka Richworks 21 Jun 2017 ini.

Untuk pendaftaran, sila PM kami di Link ini.

Kami hanya boleh menerima 50 orang peserta sahaja! Jadi cepat bertindak sekarang.

 

Salam Kejayaan.

Team Richworks

Lagi mengenai artikel: Blog, Video
 

Responses

  1. ADAMS FAYROUZ SYEIKH DIN 17 June 2017, 4:02 pm (#)

    Masyallah..alhamdulillah. Teramat2 membantu. Moga Allah pun bantu Dr.Azizan dan Abg Jerry selalu yet.
    اللهم آمين يارب العالمين

  2. ADAMS FAYROUZ SYEIKH DIN 18 June 2017, 11:21 pm (#)

    Berkali2 saya tengok penjelasan Dr.Azizan dan Abg Jerry..terima kasih
    Masyallah.. penjelasan yg teliti dan penekanan yg penuh hikmah. Thanks once again..moga Allah makbulkan hajat dan doa ni..

    اللهم آمين يارب العالمين

  3. Hanna 19 June 2017, 9:47 am (#)

    Assalamualaikum Dr Azizan & Tuan Jerry. Terima kasih atas perkongsian ini. Ianya sgt2 membantu utk peniaga2 sambilan juga.

Ruangan Komen

  • Percuma! Dapatkan 50 Idea Pemasaran Luarbiasa Disini

  • Maklumat Anda Selamat Bersama Kami.

  • Post Terkini
  • Sertai Alumni Dr. Azizan Osman (Facebook)
  • Kategori
Hak Cipta Terpelihara 2017 © Richworks International Sdn. Bhd.
Open Chat
1
Close chat
Hello! Thanks for visiting us. Please press Start button to chat with our support :)

Start