Jualan Cecah Lebih Satu Juta Dalam Masa Tiga Bulan, Ruby Che Wan Agresif Ubah Kehidupan

oleh Team Richworks pada 20 June 2016

008B

Ruby Che Wan, Pengarah RCW Beauty Empire Sdn Bhd, adik kepada selebriti Rozita Che Wan, berkongsi pengalaman beliau dari sebelum menyertai program Richworks hingga siapa beliau hari ini.

Sebagai seorang yang sentiasa memandang terus ke hadapan, beliau merupakan seorang yang sentiasa dahagakan kemajuan. Sikap ini sudah wujud semasa beliau masih lagi bekerja sebagai perunding kewangan.

Selama 8 tahun berkerja, pendapatan bulanan beliau sekitar RM 40,000 ke RM 50,000 sebulan. Tetapi kini, hanya untuk kuarter pertama syarikat beliau, anggaran purata pendapatan telah mencecah ke RM 1.2 juta.

Apakah rahsia Ruby?

“Setelah menyertai program Dr Azizan, hidup saya berubah 360 darjah. Saya tahu apa kekurangan diri saya, apa benda yang saya perlu buat.”

Sebelum ini, Ruby berpendapat bahawa untuk menggandakan pendapatan, mestilah menggandakan usaha. Betul, tetapi usaha mestilah berasaskan ilmu.

Ruby turut mengakui di mana pernah sampai ke satu tahap yang beliau terlampau komited dengan kerjaya bagi menambah pendapatan sehingga mengabaikan tanggung jawab sebagai seorang ibu dengan berkerja dari pagi hingga ke malam.

Namun, usaha beliau yang berhempas pula itu hanya menzahirkan penat lelah dan tahap pendapatan beliau masih kekal di garisan yang sama.

Setelah 1 tahun lebih bepenat lelah, berhempas pulas berkerja sampai tiada beza siang dan malamnya, Ruby tergerak untuk menyertai program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) di mana di situ Ruby telah mempelajari ilmu perniagaan dan mengenal pasti kekurangan diri serta perkara yang ingin dibetulkannya dalam hidup.
Ruby tidak berlengah dalam tindakan sesuai dengan personaliti beliau yang lebih laju berkerja demi result dari hanya banyak menatang ilmu tanpa tindakan.

Selepas menggunakan apa yang dipelajari dari program-program Dr Azizan Osman, selepas membetulkan diri, beliau lebih bersyukur apabila Allah telah mengaturkan hidup beliau dengan lebih teratur hingga ke hari ini.
Semasa beliau tidak dapat memberi sepenuh tumpuan terhadap kerjaya sebab beliau terpaksa memberi perhatian kepada anak anak, Ruby telah memulakan perniagaan secara online.

Hanya dengan menjual perfume keluaran RCW Beauty Empire, pulangan yang beliau terima sudah menyamai tahap pendapatan beliau berkerja membanting tulang siang dan malam.

Berkat ilmu yang dipelajari di program-program ini, beliau turut lebih mendekatkan diri dengan Yang Mencipta dan Yang Memberi Rezeki. Sehaluan dengan itu, produk kedua keluaran beliau dan kakanya Rozita Che Wan, iaitu Losyen Putih Ajaib, laris sebanyak 10 000 unit hanya dalam masa 4 hari. Pemasaran yang dilakukan hanyalah berasaskan dan menggunakan platform instagram, tanpa mengeluarkan sebarang kos untuk pemasaran
Ruby kini lebih selesa dengan perniagaan kerana beliau dapat meluangkan lebih masa dengan keluarga di samping menjana pendapatan yang lebih berlipat kali ganda.

Jika anda inginkan ilmu yang dapat membantu anda mengubah taraf kehidupan seperti Ruby, korbankan sedikit masa, wang dan tenaga anda untuk hadir ke Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) yang merupakan satu platform yang sesuai untuk membantu anda mengenali kemampuan diri anda sendiri.

Layari www.azizanosman.com/imkk untuk maklumat lanjut.
Buat keputusan sekarang untuk ubah dan perbaiki kehidupan anda.

 

BEKAS EKSEKUTIF AKAUN TAK TAHAN TEKANAN

oleh Team Richworks pada 17 June 2016

007B

Hanya selepas sebulan berniaga pendapatannya meningkat dari RM3000 ke RM28,000!

Apa yang anda sanggup lepaskan untuk dapatkan kualiti hidup yang lebih baik?  Berkelulusan yang baik memungkinkan anda mendapat jawatan bagus, namun ianya tak menjanjikan anda hidup tanpa tekanan.

Puan Sailajah A/P Selveekam, yang berkelulusan ACCA (Association of Chartered Certified Accountants)   ini, boleh sahaja terus bekerja sebagai Akauntan bertauliah.  Tetapi, tekanan kerja telah menghalang beliau dari menikmati kehidupan, dan itu bukanlah sesuatu yang diimpikan.

Beliau sedar minatnya yang utama ialah dalam bidang perniagaan lalu mengambil keputusan untuk hadir ke program Dr Azizan Osman.

Katanya, ketika mula berniaga tanpa ilmu hidupnya masih tertekan.  “Sebelum belajar dengan Dr Azizan, saya berniaga tanpa ilmu.  Saya hanya ada satu staf, ke mana saja saya pergi bisnes saya akan ikut saya.  Masa ‘tu saya pegang 3 handphone. Semua pun saya buat sendiri, dah macam sotong. Tapi selepas hadir ke program Dr Azizan semua dah berubah.”

Dalam tempoh sebulan selepas hadir ke program Dr Azizan Osman, wanita ini mampu memperolehi peningkatan pendapatan dari RM3,000 ke RM28,000 sebulan.

Tak cukup gila dengan itu, semenjak 2015 Puan Sailajah telah hadir ke Program Intensif Kekayaan & Kejayaan selama 5 kali!  Apa yang gila sangat ‘tu?

Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) adalah satu platform yang sesuai untuk membantu anda mengenali kemampuan diri anda sendiri. Ramai yang telah berjaya perbaiki kehidupan selepas menghadiri program selama 3 hari ini.

Layari www.azizanosman.com/imkk untuk butiran lanjut.

Salam Kejayaan.

Team Richworks

 

Rezeki Terpaksa Datang Mencurah

oleh Team Richworks pada 16 June 2016

006B

Pasangan Suami Isteri Percaya Berfikiran Positif Mampu Jemput Rezeki

Apa jenis perniagaan pun, tanpa fikiran yang positif pasti susah nak berkembang maju.

Superb! Perkongsian ikhlas dari Tuan Lokman Hakim Ahmad Subki bersama isterinya, Rabiatul Adawiyah Rasol yang merupakan pengusaha syarikat hiasan dalaman.  Pada awalnya, mereka tak yakin perniagaan mereka boleh berjaya.  Lebih-lebih lagi mereka tidak mempunyai mentor yang mampu membimbing dan yang mampu memberi kepastian bahawa perniagaan mereka boleh pergi jauh.

Menurut Tuan Lokman, “program IMKK adalah pentas keramat bagi kami.  Sebelum ‘ni kami dah buat bisnes selama 9 tahun, ada naik turunnya, dan pencapaian tertinggi kami sebelum ‘ni ialah berjaya design kolej untuk projek bernilai RM15 juta, jadi kita rasa macam ego dah tinggi, muda lagi, dan tiba-tiba Allah duga di mana kami tak ada job selama 1 tahun. Mungkin sebab saya sombong. Masa ‘tu saya kenal mana kawan dan mana lawan.  Dan selepas kami join Program IMKK, kami baru nampak dengan jelas hala tuju diri dan perniagaan kami.’

“Dulu, bila kami kerja, orientasi kami hanyalah client.  Entertain client je.  Tapi sekarang dengan ilmu dari IMKK client kami yang utama ialah mak ayah.  Jadi bila kami entertain mak ayah dulu, rezeki-rezeki lain mula datang sendiri. Yang utama kita entertain Allah dan kemudian kita gembirakan mak ayah dulu.” Kata Puan Rabiatul pula.

Tambah mereka lagi Di IMKK, mereka belajar magik disebalik kuasa memberi.  Kalau ikut hukum logik beri satu dapat satu tapi di IMKK dengan ilmu dari Dr Azizan Osman, mereka belajar ilmu beri satu dan dapat lebih lagi.

Jangan tidak percaya, dengan kejayaan ini mereka telah berjaya menghantar ibu bapa mereka menunaikan haji dan umrah serta melancong ke luar negara. Kami yakin anda juga mempunyai impian yang sama dan ingin menjadi hebat seperti mereka, bukan?

Apa kata, anda korbankan sedikit masa, wang dan tenaga anda untuk hadir ke Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK)  yang merupakan satu platform yang sesuai untuk membantu anda mengenali kemampuan diri anda sendiri.

Program IMKK Sabah akan diadakan buat julung kalinya di Sabah. Khas untuk warga Sabah, Sarawak dan Brunei. Ingat tarikh ini, 12-14 Ogos 2016 di The Klagan Regency Hotel, Kota Kinabalu.

Kami sudah menerima banyak pendaftaran dari warga Sabah yang memang bersemangat tinggi untuk hadir ke IMKK. Anda juga boleh sertai mereka dengan mendaftarkan diri anda di www.azizanosman.com/imkk-sabah. Ada tawaran hebat menanti anda untuk waktu yang terhad sahaja. Pastikan cepat bertindak. Jangan tunggu sehingga harga tiket naik.

Bagi anda di Semenanjung, Singapura dan Indonesia, kami tak pernah lupakan anda. Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) Kuala Lumpur akan diadakan di Menara PGRM, Cheras pada 2-4 September 2016. Anda hanya perlu daftar di www.azizanosman.com/imkk. Kami juga berikan tawaran hebat untuk anda tapi ia sangat terhad.

Buat keputusan sekarang untuk ubah dan perbaiki kehidupan anda.

Salam Kejayaan.

Team Richworks

 

Siapa Kata Jual T-Shirt Tak Boleh Jadi Jutawan?

oleh Team Richworks pada 15 June 2016

005B

Dari bekerja di kilang kini mempunyai empat butik sendiri.

JDT! Anda mesti baca perkongsian ini. Ini adalah perkongsian daripada Tuan Muhd Salleh Othman yang mengeluarkan T-shirt dan Topi Original Bangsa Johor!

Perniagaan yang kelihatan seperti simple sahaja, tapi sebenarnya berpotensi sangat besar jika anda tahu cara nak melakukannya.

Siapa sangka dengan hanya menjual t-shirt dan topi lelaki ini mampu membuat jualan jutaan ringgit setahun. Apa ilmu yang digunakan sehingga boleh buat jualan mencecah jutaan ringgit?

Tuan Salleh pernah bekerja di sebuah kilang dan kini merupakan CEO kepada syarikatnya sendiri. Dari gaji sekitar RM3,000 sebulan, kini perniagaannya mampu mencapai sehingga RM1.2 juta setahun. Nampak tak bezanya?

Kami yakin anda pun mahu jadi seperti beliau. Meningkatkan kehidupan dari biasa-biasa ke suatu tahap yang lebih hebat. Tanpa ilmu, Tuan Salleh tak mungkin sampai ke tahap ini kerana sebelum ini beliau tidak pernah berniaga dan bukan datang dari keluarga yang berniaga.

“Bagi saya, perbezaan utama yang saya nampak dengan jelas ialah bila saya berniaga dengan ilmu dan tanpa ilmu.  Bila berniaga tanpa ilmu saya banyak langgar dinding. Sebelum kita terus langgar dinding, baik kita belajar dengan mentor yang dah pernah berpengalaman langgar dinding dulu.” Kata beliau.

Beliau yang sangat menghargai ilmu yang dikongsi oleh Dr Azizan Osman menyifatkan bahawa kejayaan boleh dicapai dengan lebih cepat bila kita belajar dari orang yang dah pernah buat silap.  Beliau juga kagum kerana Dr Azizan sanggup berkongsi ilmu dan pengalaman demi memastikan anak didiknya tidak ulangi kesilapan yang pernah beliau lakukan samada dalam kehidupan atau perniagaan.

Tuan Salleh juga bangga menjadi sebahagian dari anak didik Dr Azizan Osman. Baginya tak ramai orang yang dah berjaya yang sanggup mengajar ilmu perniagaan atau berkongsi ilmu kejayaan sendiri dengan orang lain.

Salah satu ilmu yang beliau pelajari dari program Dr Azizan ialah, untuk kita menerima, kita perlu lebih memberi. Lagi banyak kita beri, InsyaAllah lagi banyak kita terima.

Anda nak satu ilmu yang hebat yang mampu bantu anda capai kejayaan dan meningkatkan tahap kehidupan? Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) adalah satu platform yang sesuai untuk membantu anda mengenali kemampuan diri anda sendiri.

Apa kata anda korbankan sedikit masa, wang dan tenaga anda untuk hadir ke Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) yang merupakan satu platform terbaik untuk membantu anda mengenali kemampuan diri anda yang sebenar.

Program IMKK akan diadakan buat julung kalinya di Sabah. Khas untuk warga Sabah, Sarawak dan Brunei pada 12-14 Ogos 2016 di The Klagan Regency Hotel, Kota Kinabalu. Kami sudah menerima banyak pendaftaran dari warga Sabah yang memang bersemangat tinggi untuk hadir ke IMKK. Anda juga boleh sertai mereka dengan mendaftarkan diri anda di www.azizanosman.com/imkk-sabah.

Ada tawaran hebat menanti anda untuk waktu yang terhad sahaja. Pastikan cepat bertindak. Jangan tunggu sehingga harga tiket naik.

Bagi anda di Semenanjung, Singapura dan Indonesia, kami tak pernah lupakan anda. Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) Kuala Lumpur akan diadakan di Menara PGRM, Cheras pada 2-4 September 2016. Anda hanya perlu daftar di www.azizanosman.com/imkk. Kami juga berikan tawaran hebat untuk anda tapi ia sangat terhad.

Untuk bantuan pendaftaran, hubungi talian kami di 1300-88-2424 (Waktu Pejabat).

Buat keputusan sekarang untuk ubah dan perbaiki kehidupan anda bermula hari ini.

Salam Kejayaan.

Team Richworks

 

Ini Bukan Kursus Kahwin!

oleh Team Richworks pada 13 June 2016

004B

Program IMKK telah membantu pasangan ini membina perniagaan bersama.

Suami isteri nak berniaga bersama bukannya mudah. Silap-silap boleh meletuskan Perang Dunia Ketiga! Banyak juga bisnes yang dikendalikan oleh suami isteri yang tak dapat berkembang dengan baik kerana tiada kesepakatan antara pasangan suami isteri. Semuanya berniaga dengan ego yang tinggi.

Suami tak mahu rasa seperti diperintah isteri, isteri pula rasa seperti suami tak pandai buat kerja! Habis ‘tu, cam mana?

Puan Siti Zaleha Hamzah dan Tuan Mohd Fikri Yusof sudah melalui tempoh begitu dalam membina perniagaan. Tanpa ilmu yang betul, mereka tak yakin perniagaan Hijabs by Hanami yang mereka jalankan dapat berkembang sehingga sekarang.

Menurut Tuan Fikri, “Saya dipaksa masuk ke Program Dr Azizan oleh isteri saya. Ketika itu, saya masih bekerja dan saya melihat isteri saya melakukan perniagaan. Sehingga ke satu tahap, saya lihat dia dah langgar dinding dan kami pun dah buat banyak kesilapan dalam perniagaan. Banyak kebocoran wang dan kami terpaksa menggunakan wang gaji untuk tampung perniagaan. Itu tak bijak. Dan itulah yang buatkan kami join program Dr Azizan.”

Bagi Puan Siti Zaleha pula, dengan ilmu dari Program Dr Azizan, beliau dapat lebih kepastian dan mula boleh percayakan orang lain untuk melakukan tugas-tugas dalam perniagaan. Beliau juga mula melatih kakitangannya supaya menjadi lebih cekap.

Kalau dulu, saya akan buat semuanya sendiri. Tapi sekarang, selepas hadir ke Program Dr Azizan, saya boleh lepaskan tugasan kepada kakitangan saya dengan penuh kepercayaan. Saya dah boleh delegate tugas-tugas kepada mereka,” ujarnya lagi.

Selain dari itu, Puan Siti Zaleha juga berkata bahawa hubungan suami isteri juga semakin baik selepas mereka hadir ke Program Dr Azizan, terutama Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan. Dulu, urusan peribadi dan urusan kerja selalu dicampur adukkan. Selepas hadir ke Program, mereka berdua sudah tahu tugas masing-masing dalam perniagaan.

Peringatan: Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) bukanlah seperti ‘kursus kahwin’ biasa yang anda perlu hadir sebelum mendirikan rumahtangga, tapi ia satu program intensif selama 3 hari 2 malam yang akan membantu anda mengenali potensi diri. Program ini akan bantu setkan minda positif dalam diri dan juga ia bakal membuka minda dan hati anda yang hadir termasuk pasangan suami isteri. Ia akan dapat membantu anda membina sebuah rumahtangga serta perniagaan yang Kaya dan Berjaya dunia akhirat, InsyaAllah.

Anda nak ilmu yang mampu membantu anda capai kejayaan dan meningkatkan tahap kehidupan serta kewangan anda?

Apa kata anda korbankan sedikit masa, wang dan tenaga anda untuk hadir ke Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) yang merupakan satu platform terbaik untuk membantu anda mengenali kemampuan diri anda yang sebenar.

Program IMKK akan diadakan buat julung kalinya di Sabah. Khas untuk warga Sabah, Sarawak dan Brunei pada 12-14 Ogos 2016 di The Klagan Regency Hotel, Kota Kinabalu. Kami sudah menerima banyak pendaftaran dari warga Sabah yang memang bersemangat tinggi untuk hadir ke IMKK. Anda juga boleh sertai mereka dengan mendaftarkan diri anda di www.azizanosman.com/imkk-sabah.

Ada tawaran hebat menanti anda untuk waktu yang terhad sahaja. Pastikan cepat bertindak. Jangan tunggu sehingga harga tiket naik.

Bagi anda di Semenanjung, Singapura dan Indonesia, kami tak pernah lupakan anda. Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) Kuala Lumpur akan diadakan di Menara PGRM, Cheras pada 2-4 September 2016. Anda hanya perlu daftar di www.azizanosman.com/imkk. Kami juga berikan tawaran hebat untuk anda tapi ia sangat terhad.

Untuk bantuan pendaftaran, hubungi talian kami di 1300-88-2424 (Waktu Pejabat).

Buat keputusan sekarang untuk ubah dan perbaiki kehidupan anda bermula hari ini.

Salam Kejayaan.

Team Richworks

 

Bekas Guru Kini Jual Susu

oleh Team Richworks pada 10 June 2016

003B

Dulu didik anak murid, sekarang didik lebih 600 agen untuk buat duit.

Berbisnes adalah untuk kekayaan masa. Apa benda ‘tu?

Tuan Anas Bin Che Mat Hadzer bekas seorang guru ini pernah menjalankan berbagai jenis perniagaan. Semua pun dia nak buat sehingga terpaksa menggadaikan masa bersama keluarga.  Sebelum ini, pada fikiran Tuan Anas perniagaan adalah hanya untuk buat duit sahaja.

Yang lebih teruk bila dia asyik memikirkan jumlah jualan perniagaannya setiap hari.  Baginya, itu sahaja yang paling utama bagi seorang yang mahu bergelar usahawan berjaya.

Sehingga dia hadir ke Program Intensif Magnet Kekayaan dan Kejayaan, beliau mula lebih faham tentang apa sebenarnya tujuan untuk berniaga.  Ianya bukan setakat untuk jualan dan untuk kaya sahaja.  Ianya lebih jauh dari itu.

“Bila saya sertai program Dr Azizan, baru saya faham apa tujuan sebenar kita berniaga.  Dulu niat saya berniaga hanya duit.duit.duit.  Saya tak fikir benda lain.  Dalam solat pun hanya minta duit dan sales. Tak khusyuk langung.  Sebab ‘tu macam ada yang menghalang. Lepas hadir ke Program Dr Azizan, saya betulkan kembali niat berniaga dan jaga solat serta buat solat-solat sunat, baru saya nampak hasil yang lebih baik.”

Selepas hadir ke program juga dia mula mengerti makna tambah nilai kepada hidup orang lain.  Tuan Anas mula faham, berniaga bukan untuk kekayaan dirinya sahaja tetapi juga untuk membantu agen-agen dan stokisnya. Berbekalkan prinsip “we not make money from stockiest, but we make money through stockiest” beliau terus membantu agen dan stokisnya memajukan perniagaan masing-masing dan beliau juga mula mendapat hasilnya.

Anda nak satu ilmu yang hebat yang mampu bantu anda capai kejayaan dan meningkatkan tahap kehidupan? Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) adalah satu platform yang sesuai untuk membantu anda mengenali kemampuan diri anda sendiri.

Program IMKK akan diadakan buat julung kalinya di Sabah. Khas untuk warga Sabah, Sarawak dan Brunei. Ingat tarikh ini, 12-14 Ogos 2016 di The Klagan Regency Hotel, Kota Kinabalu.

Kami sudah menerima banyak pendaftaran dari warga Sabah yang memang bersemangat tinggi untuk hadir ke IMKK. Anda juga boleh sertai mereka dengan mendaftarkan diri anda di www.azizanosman.com/imkk-sabah. Ada tawaran hebat menanti anda untuk waktu yang terhad sahaja. Pastikan cepat bertindak, jangan tunggu sehingga harga tiket naik.

Bagi anda di Semenanjung, Singapura dan Indonesia, kami tak pernah lupakan anda. Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) Kuala Lumpur akan diadakan di Menara PGRM, Cheras pada 2-4 September 2016. Anda hanya perlu daftar di www.azizanosman.com/imkk. Kami juga berikan tawaran hebat untuk anda tapi ia sangat terhad. Buat keputusan sekarang untuk ubah dan perbaiki kehidupan anda.

Salam kejayaan.

Team Richworks

 

Kerana ayam – Pemuda ini sanggup korbankan zaman mudanya!

oleh Team Richworks pada 09 June 2016

002B

Apa yang anda sangup korbankan untuk mencapai kejayaan? Masa, Tenaga, Wang?

Antara perkara yang paling susah yang kita hendak buat untuk capai kejayaan ialah mengorbankan sesuatu. Betapa besarnya pengorbanan anda, bergantung kepada betapa besarnya cita-cita dan matlamat anda.  Kadang-kadang, kita ditipu oleh rasa selesa.  Kita rasa kita sudah cukup selesa dengan keadaan sekarang sehingga kita malas nak berubah.

Bayangkan, apa yang jejaka berusia 25 tahun ini, sanggup korbankan sehingga berjaya seperti sekarang?  Pada usia awal 20an, selalunya ramai orang muda suka ‘enjoy’ tapi Tuan Muhammad Syahir Abdol Rahim sanggup korbankan sedikit dari masa mudanya sehingga mampu menjana RM250,000 sebulan hanya dengan jual ayam!

Tanya diri sendiri, “kau jual apa?”

Pemuda berasal dari Johor ini mula berniaga dengan menjual ayam dari rumah ke rumah.  Dengan menggunakan jenama Kalimah Fresh Meat, beliau kini mempunyai 7 kakitangan dan mampu menjadi pengedar bahan kering dan basah ke restoren-restoren sekitar Johor Bharu.

“Dulu nak berniaga susah, nak jual seekor ayam pun dulu susah sangat.  Saya hanya gunakan 1 formula sahaja yang diajar oleh Dr Azizan Osman, iaitu The Power of Syukur.  Sama ada terjual atau tak untuk hari ‘tu, saya syukur je.”

Bila ditanya kenapa beliau memilih menjual ayam, beliau hanya ketawa sahaja.  Katanya, beliau ingat pesan Dr Azizan Osman untuk mulakan dengan apa yang ada di tangan.  Dulu, beliaulah yang ambil ayam dari Negeri Sembilan dan beliau sendiri yang sembelih ayam.  Tapi kini, dengan ilmu-ilmu dari Dr Azizan Osman, beliau dah mampu menguruskan sebuah perniagaan yang lebih bersistem.

Tuan Syahir kini rasa sangat lega dan bersyukur kerana beliau dikurniakan kekayaan masa oleh Allah SWT hasil dari perniagannya. Sehingga beliau mampu menjaga kedua ibu bapanya dan menubuhkan sebuah yayasan dengan tujuan untuk berkongsi kebaikan dan membantu ramai lagi orang lain.

Inilah sebenarnya tujuan kita berniaga.  Untuk dapatkan kekayaan wang supaya dapat bantu lebih ramai orang dan untuk dapatkan kekayaan masa supaya dapat luangkannya dengan lebh baik untuk beramal ibadat, untuk diri sendiri dan bersama keluarga tersayang.

 Anda nak ilmu yang mampu bantu anda capai kejayaan dan meningkatkan tahap kehidupan?

Apa kata, anda korbankan sedikit masa, wang dan tenaga anda untuk hadir ke Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) yang merupakan satu platform yang sesuai untuk membantu anda mengenali kemampuan diri anda sendiri.

Program IMKK akan diadakan buat julung kalinya di Sabah. Khas untuk warga Sabah, Sarawak dan Brunei. Ingat tarikh ini, 12-14 Ogos 2016 di The Klagan Regency Hotel, Kota Kinabalu.

Kami sudah menerima banyak pendaftaran dari warga Sabah yang memang bersemangat tinggi untuk hadir ke IMKK. Anda juga boleh sertai mereka dengan mendaftarkan diri anda di www.azizanosman.com/imkk-sabah. Ada tawaran hebat menanti anda untuk waktu yang terhad sahaja. Pastikan cepat bertindak. Jangan tunggu sehingga harga tiket naik.

Bagi anda di Semenanjung, Singapura dan Indonesia, kami tak pernah lupakan anda. Program Intensif Magnet Kekayaan & Kejayaan (IMKK) Kuala Lumpur akan diadakan di Menara PGRM, Cheras pada 2-4 September 2016. Anda hanya perlu daftar di www.azizanosman.com/imkk. Kami juga berikan tawaran hebat untuk anda tapi ia sangat terhad.

Buat keputusan sekarang untuk ubah dan perbaiki kehidupan anda.

Salam Kejayaan

Team Richworks

 

Beberapa Hari Ini Saya Rasa Agak Sentimental

oleh Team Richworks pada 30 June 2015

dr azizan osman

Salam Ramadhan,

(Apa yang dikongsikan ini adalah kisah saya yang agak panjang tetapi saya percaya ia akan memberi inspirasi kepada yang benar-benar mahu mengubah hidup anda Insya-Allah. Jika anda mampu baca ini sehingga habis, anda mempunyai sikap seorang yang berjaya iaitu mereka fokus mulakan sesuatu dan lakukannya sehingga habis)

Beberapa hari ini saya rasa agak “sentimental” dan “instrumental” kerana Alhamdulillah tahun ini merupakan tahun ke-18 saya run business selepas saya berhenti kerja pertama makan gaji saya pada tahun 1997 sebagai Eksekutif Analisis Pelaburan di bawah sebuah syarikat broker saham KLSE di Melaka satu ketika dahulu. Masih jelas “drama” yang berlaku apabila saya buat keputusan berhenti kerja dan mahu berniaga, tetapi tidak dipersetujui oleh orang tua saya ketika itu. Tetapi saya teruskan juga walaupun tidak ada modal dan setiap perniagaan yang diceburi beberapa tahun ketika itu samada rugi atau gagal sehinggalah saya “terjebak” dengan meminjam dari Along pada tahun 2000 selepas kerugian “pelaburan” (skim cepat kaya) yang diajak oleh seorang kawan saya yang kemudiannya hilang ditelan bumi (Tak tahu ke mana).

Dan bagi yang sudah selalu baca atau dengar perkongsian jatuh bangun saya, anda pasti tahu betapa pedihnya hati saya pada waktu itu dan bertambah kecewa bila saya cuba untuk membuat temujanji dengan 3 jutawan Melayu yang saya tahu mereka juga dahulu bukan dari keluarga yang senang tetapi akhirnya berjaya membina perniagaan mereka dan berjaya. Tetapi permohonan temujanji saya ditolak atas pelbagai alasan. Dan pada waktu itu saya mahu berjumpa mereka bukanlah untuk meminta wang tetapi sekadar mahu bertanya kenapa dan bagaimana mereka boleh berjaya di dalam perniagaan mereka tetapi saya kecundang.

Saya almost give-up waktu itu tetapi Allah SWT yang Maha Memakbulkan doa saya ketika itu telah melorongkan saya berjumpa semula dengan seorang jutawan Cina yang saya kenali ketika saya cuba menjual tanah waktu saya jadi broker tanah (salah satu benda yang saya pernah buat tetapi tidak pernah dapat jual walau seinci tanah pun). Jutawan Cina ini tidak pernah bersekolah dan tidak pandai cakap Melayu tetapi disebabkan saya pandai cakap Cina dan bersekolah Cina selama 12 tahun, dia suka saya. Saya meminta untuk berjumpa dengan beliau dan dia mengajak saya ke rumah beliau (Tanpa perlu temujanji). Dan to make a long story short, dia tanya saya berapa tahun saya telah berniaga? Saya beritahu saya telah berniaga lebih 3 tahun.

Anda tahu apa dia cakap? Jika lu sudah berniaga lebih 3 tahun, lu mesti sudah jutawan? Sebab dia cakap, jika seseorang itu berniaga dengan strategi yang betul, tidak sampai 3 tahun boleh touch 1st Million. Saya jawab, saya bukan sahaja tidak buat satu juta ringgit tetapi saya berhutang dengan Along dan bank.

Dia menunjukkan kesilapan saya selama saya berniaga dan kerugian yang saya hadapi semua adalah berpunca daripada keegoan saya dan kebodohan saya. Pendeknya “BodSom” Bodoh Sombong! Tidak ada ilmu berniaga yang praktikal, tidak ada mentor jutawan yang saya follow atau belajar dari mereka serta saya ingat CGPA 3.72 saya belajar tentang business adalah cukup bagus untuk bina business dari kosong hingga jadi jutawan. Dia cakap, jika CGPA tinggi menjadikan seseorang itu jutawan, then dah ramailah yang belajar sampai Master atau PHD atau lecturer yang mengajar business pun dah jadi usahawan atau jutawan yang berjaya.

Tapi dia sekolah pun tidak, membaca pun tidak reti tetapi boleh berpendapatan lebih RM500,000 sebulan, ketika itu  dengan hanya berniaga barang-barang mentah eksport ke Singapura secara kecil-kecilan. Pada saat itu, saya rasa kena tampar 3,000 kali kanan dan kiri tanpa henti. Dia akhirnya suruh saya pergi cari mentor business dan pemasaran yang bagus yang bukan sahaja dah berjaya tetapi mahu mengajar saya dan pandai mengajar saya kerana dia tidak pandai mengajar dan tidak ada masa untuk ajar.

Ketika itu bulan Oktober tahun 2000, mana saya nak cari mentor? Mana nak cari jutawan yang nak ajar orang lain berjaya macam dia? Gila apa? Dan saya tidak mahu berniaga MLM. Saya dah cuba banyak kali sebelum itu buat macam-macam dan tidak jadi. Masa itu tidak ada seminar-seminar atau Klinik Usahawan Dr Azizan, kalau ada Insya-Allah saya akan commit belajar sebab ketika itu saya tahu, the only way untuk saya keluar dari seluruh masalah hutang saya, masalah kewangan saya dan masalah perniagaan saya adalah dengan mempunyai mentor usahawan dan jutawan yang telah terbukti berjaya dan follow sahaja exactly apa yang dia ajar sebab dia dah terbukti berjaya.

Selepas pertemuan dengan jutawan Cina tersebut, masalah dengan Along saya tidak selesai serta merta tetapi saya lebih berani menghadapi mereka untuk mengatur pembayaran semula walaupun perit. Saya buat keputusan untuk bekerja semula. Tapi saya berfikir kali ini saya mahu bekerja di tempat yang saya boleh belajar berniaga dan pemasaran kerana jutawan Cina tersebut seperti saya selalu sebut, Allah SWT Maha Menunjukkan jalan dan saya dilorongkan untuk memohon bekerja sebagai pelatih pengurusan di sebuah syarikat pengiklanan dan pemasaran di Melaka tetapi merupakan sebuah syarikat di bawah syarikat utamanya di London.

Pendekkan cerita, di sini saya dilatih membina business dan menjalankan kempen pemasaran untuk kontrak-kontrak projek di bawah syarikat-syarikat perbankan seperti HSBC, Standard Chartered, syarikat telekomunisasi seperti Telekom dan banyak lagi. Dan Alhamdulillah selepas menjalani latihan dan hit semua kriteria yang diperlukan, saya ditawarkan untuk mendaftarkan syarikat saya sendiri serta menjalankan projek-projek pengurusan pengiklanan dan pemasaran di bawah syarikat utama yang melatih saya. Alhamdulillah, pada umur saya 32 tahun iaitu pada tahun 2006, saya berjaya mencapai 1st million saya. 7 tahun saya membina syarikat tersebut bekerja siang dan malam sehingga saya mempunyai lebih 1,500 orang kakitangan dan ketika itu kami menguruskan projek untuk banyak jenama-jenama besar seperti TM, Celcom, Digi, Maxis, Makna, WWF, Starhub dan banyak kali di Malaysia, Singapura, Indonesia, Hong Kong dan Australia di bawah kontrak syarikat induk prinsipal saya sehinggalah pada tahun 2008 saya membuat keputusan untuk tamatkan kontrak syarikat saya di situ.

Panjang cerita kenapa saya buat keputusan tersebut dan ia banyak berkaitan dengan kebebasan masa saya dan masalah peribadi saya (Lain kali saya share). Pada tahun itu, tahun penuh dengan cabaran peribadi bagi saya. Dan saya sungguh bercelaru dengan langkah saya seterusnya. Selepas beberapa bulan memohon pimpinan dan petunjukNya, saya mula didatangi rakan-rakan yang berniaga yang meminta nasihat saya untuk mereka pasarkan produk atau perkhidmatan mereka which Insya-Allah tidak susah bagi saya kerana memang itulah kepakaran saya selama beberapa tahun run business advertising dan marketing serta sebagai marketing strategist. Business mereka start growing dan semakin ramai yang datang minta advise dan masa itulah saya buat keputusan untuk membina semula agensi pengiklanan dan pemasaran saya semula serta pada masa yang sama,  mula berkongsi ilmu dan pengalaman saya melalui seminar-seminar.

Tidak pernah saya bermimpi untuk run seminar sehingga beribu-ribu orang untuk berkongsi ilmu bisnes dan formula bagaimana merubah hidup serta tahap kewangan dalam masa yang singkat sebagaimana saya dibimbing oleh mentor-mentor saya dahulu.

Dari hanya 9 orang yang hadir ke seminar saya yang pertama pada penghujung bulan Jun 2008, hanya dalam masa setahun sahaja selepas itu seminar saya dihadiri lebih 4,500 orang di Mines Convention Seri Kembangan. Dan disebabkan bukti kejayaan dan perniagaan mereka-mereka yang follow exactly apa yang saya ajar di dalam seminar-seminar saya, ada yang berjaya membina pendapatan beratus ribu sebulan di dalam perniagaan yang mereka pilih. Ada yang surirumah, ada yang pelajar, ada yang engineer dan akhirnya berhenti kerja dan run full time business dan berjaya buat pendapatan sehingga berjuta setahun. Alhamdulillah. Ada doktor yang mempunyai klinik dan akhirnya dapat membuka beberapa cawangan klinik serta meningkatkan pendapatan setiap bulan.

Pendek kata, terlalu banyak saya saksikan di hadapan mata saya sehingga ke saat ini bagaimana ilmu dan formula yang saya kongsikan based on pengalaman business saya sendiri telah membantu ramai memperbaiki hidup, tahap kewangan mereka serta ramai yang akhirnya mempunyai lebih banyak masa dengan keluarga mereka. Ada yang hargai ilmu yang pernah diberikan dan ada yang dah lupa diri.

Sehingga hari ini, lebih 600,000 yang telah hadir dan belajar di seminar-seminar saya serta terlalu ramai yang telah menjadi bukan sahaja usahawan tetapi jutawan dan lebih ramai yang sedang pantas berkembang membina perniagaan mereka. Pada masa yang sama, portfolio clients untuk business advertising dan marketing kami juga growing sehingga kami telah berjaya consult dan bantu syarikat-syarikat SME serta beberapa syarikat yang saya uruskan dahulu pun mendapatkan khidmat nasihat syarikat agensi kami.

Dan Insya-Allah esok genaplah ulangtahun ke-7 Richworks Group of Companies bermula dari kosong sehingga sekarang mempunyai beberapa perniagaan utama iaitu sebagai Accredited Advertising Agency, Event Management Company, Leading Seminar & Training Company, Coaching Business, Syarikat Penerbitan Buku, Syarikat Corporate Advisory Services, E-Learning Education Platform, Integrated Marketing Consultant Firm, Property Investment Firm dan Insya-Allah akan melancarkan Kolej Keusahawanan saya sendiri yang sedang menunggu proses-proses kelulusan Insya-Allah akan dilancarkan hujung tahun ini.

Ada sesuatu yang saya “dapat” ketika saya jatuh semula pada tahun 2008 selepas saya menamatkan kontrak dengan syarikat sebelum ini yang membuatkan saya mahu berkongsi ilmu dan pengalaman bisnes serta kepakaran pemasaran saya. Saya membuat keputusan untuk menjadikan hidup saya lebih bermanfaat. Saya percaya pasti Allah SWT tidak jadikan jatuh bangun hidup saya dan perniagaan saya sebelum ini dengan sia-sia dan hanya sekadar untuk kejayaan diri saya. Waktu itu, saya mendapat “mesej” melalui hadis Nabi SAW ini yang bermaksud “Sebaik-baik manusia adalah mereka yang bermanfaat kepada ramai orang lain”.

Waktu itu saya terfikir, saya pernah gagal dalam business ketika saya mula-mula start business, saya pernah minta tolong dengan ramai jutawan tetapi tidak ada yang ada masa untuk bantu saya. Syukur,  Allah SWT lorongkan saya untuk jumpa dengan jutawan Cina tersebut yang hanya memberikan satu nasihat penting, cari mentor.

Jadi saya berfikir, jika saya dari tidak ada apa-apa dan kemudian saya ada mentor yang akhirnya telah memudahkan saya untuk membina perniagaan saya, saya fikir, pasti ramai di luar sana yang celaru dan tercari-cari halatuju bagaimana untuk mereka keluar dari masalah hutang mereka, bagaimana mahu perbaiki hidup mereka dan tahap kewangan mereka, pasti ramai terutamanya anak bangsa yang mahu dibimbing atau komited dibimbing. Cuma saya juga belajar sesuatu over these years ini selepas saya belanja berjuta ringgit setahun untuk buat seminar percuma saya sebelum ini sehingga tahun lepas hampir 140,000 hadir seminar saya secara percuma, saya dapati, bukan semua yang percuma itu bagus. Bila mereka bayar untuk dapatkan sesuatu, mereka lebih komited dan tindakan mereka lebih luar biasa. Dan bukan semua orang komited nak ubah hidup dia. “Udara hanya penting dan akan dihargai jika ia diberikan kepada mereka yang hampir lemas di dalam air”.

Akhir kata dari saya, hidup ini pilihan kita. Mereka yang mahukan dunia, mestilah ada ilmu dan orang yang mahukan akhirat, mestilah dengan ilmu dan orang yang mahukan kedua-duanya juga mestilah dengan ilmu. Ilmu yang terbaik bagi saya adalah ilmu dari mereka yang terbukti berjaya di dalam bidang mereka. Dan anda boleh dapatkan ilmu dengan buat kesilapan yang pastinya jika kesilapan membuat keputusan di dalam perniagaan, ia bukan sahaja akan merugikan banyak duit tetapi buang masa dan ia memberikan kesan kepada emosi kita.

Jika anda komplen perkongsian saya ini panjang, saya nak beritahu anda yang saya tidak pernah paksa anda baca. Saya mengambil masa menulis ini pagi ini kerana saya mahu coretkan sesuatu dan saya mahu kongsikan kisah saya ini buat inspirasi mereka yang memerlukannya. Saya juga ingin memberikan pesanan, tidak ada gunanya kerja atau bisnes kita jika akhinya ia membuatkan kita lalai kepada Allah SWT. Ia hanya akan bermanfaat jika ia mendekatkan diri kita kepadaNya dan ia bermanfaat untuk ramai orang lain.

Gaji saya dahulu RM1,500 sahaja sebulan. Keluarga saya bukan orang senang, arwah ayah saya kerja kerajaan sahaja dan mak saya surirumah sepenuh masa. Tetapi ia tidak menghalang seseorang untuk memperbaiki hidup keluarganya dan berikan kehidupan yang lebih baik kepada orang yang mereka sayangi.

Semua orang buang masa buat benda yang sama tetapi mengharapkan hidupnya berubah. Saya tahu ramai yang mahu ubah hidup tetapi ramai yang tidak mahu berguru atau belajar sebab egonya lebih tinggi dari Gunung Everest tetapi pokai. Macam saya dulu!

Ada banyak cara anda boleh dapatkan ilmu dan belajar dari pengalaman saya jika anda komited belajar. Saya cadangkan anda masukkan nama dan emel anda segera di blog saya azizanosman.com/blog sekarang kerana sebagai hadiah dari saya sempena 7 tahun Richworks ini, saya bakal berikan 5 modul siri dari seminar saya yang terbaru diajar secara online, anda hanya perlu tonton video saya tersebut dari komputer atau mobile phone anda nanti. Saya akan emelkan pelancarannya nanti dalam masa beberapa hari akan datang. Pastikan masukkan emel anda di blog saya seperti tertera di atas.

Untuk ubah hidup, kita perlukan ilmu dan bila kita ada ilmu next yang kita perlukan adalah KUASA TINDAKAN. Tidak ada kejayaan bagi orang yang MALAS, BERTANGGUH dan SUKA BERI ALASAN.

Jika apa yang saya kongsikan ini bermanfaat, pastikan anda sebarkan ia. “Sebaik-baik manusia adalah mereka yang memberi manfaat kepada RAMAI ORANG LAIN”. (Maksud Hadis)

Insya-Allah perjuangan saya belum selesai dan Richworks sedang berkembang ke Indonesia, India dan beberapa buah negara lain ke peringkat lebih tinggi lagi agar kami dapat bantu lebih ramai lagi.

Doakan kami.

Salam sayang.

Dr Hj Azizan Osman

Jurulatih Kejayaan & Pakar Pemasaran No.1 Asia

 
Hak Cipta Terpelihara 2019 © RichWorks International Sdn. Bhd.
Open Chat
1
Close chat
Hello! Thanks for visiting us. Please press Start button to chat with our support :)

Start